Citaat:
Die filosofie heeft algemeen geldende boodschappen te bieden, denkpatronen, levensbeschouwingen. Een verhaaltje over hoe alle VB'ers laaggeschoolden zijn heeft geen hogere waarde dan de huidige generatie van universiteitsstudenten te beinvloeden in hun politieke keuzes. Dat is hersenspoelen.
Overigens, weet ge, ik heb die prof op het examen in de maling genomen en hem helemaal in zijn hemd gezet. Vraag: "Geef een voorbeeld van een self-fulfilling prophecy". Ikke als antwoord een verhaaltje opgeschreven van een meiske die verkracht wordt door een Marokkaan, maar uitgelegd dat het allemaal haar eigen schuld was omdat ze racist was. 16/20 heeft mij dat gelul opgeleverd!!!
Sindsdien heb ik de allergrootste minachting voor sociologen.
Overigens, een ander staaltje "sociologische wetenschapsbeoefening": enquetes hadden uitgewezen dat de meeste vrouwen eigenlijk het liefst vrouwen aan de haard zouden zijn. Ik herinner mij nog levendig hoe onze prof al greinzend zei: "U begrijpt dat wij als socioloog niet anders konden dan zulke onderzoeksresultaten maar naar de prullenmand verwijzen."
Laeremans is de naam, als het iemand mocht interesseren. Dankzij deze man ben ik nog verder naar rechts gezwenkt dan gezond is voor een mens. Hoewel
|
Onwaarschijnlijk wat u daar schrijft

!!!
"filosofie heeft algemeen geldende boodschappen te bieden"
U begrijpt dus niets van sociologie en nog minder van filosofie.
Er is maar één mogelijkheid: u bent student rechten....
Nogmaals, Elchardus heeft NOOIT gesteld "dat alle VB laaggeschoolden zijn" ofwel zijn uw intellectuele capaciteiten beperkt ofwel bent u een ordinaire demagoog en sofist (u kent niets van filosofie dus misschien moet iik u dat uitleggen

).
Elchardus is van mening dat er een correlatie is tussen de scholingsgraad en het stemgedrag bij Vlaams Blok kiezers. Dat is toch heel iets anders dan "alle blokkiezers zijn laaggeschoold" of begrijpt u het woordje correlatie niet?
Geen wonder dat u neerkijkt op de sociologie, u snapt er doodgewoon niets van. Zoek tegen de volgende les de woordjes correlatie en significantietest eens op...