Discussie: Rechtse groenen
Los bericht bekijken
Oud 18 mei 2004, 15:02   #25
headinajar
Banneling

headinajar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groen rechts
wat heet extreem rechts?

als ecologie het bewaren van de soorten is, zijn alle ecologisten "extreem"

is het extreem de amazone-indiaan te willen vrijwaren van de multikul?
of de vlaming te vrijwaren van het usa imperialisme , de macdonaldisering van onze cultuur tegen te staan?

is het extreem roodwangschildpadden te verwijderen uit een vijver waar zij, als "vreemde" diersoort de autochtone dieren in hunvoortbestaan bedreigen?

is het extreem de immigratie te stoppen om de autochtoon zijn habitat weer te geven?

wij trekken de lijn tussen de soort en de habitat, tussen het volk en het land

bvb

het bewaren, conserveren, van zowel volken als culturen, is waardevoller voor de diversiteit dan het vermengen ervan...

verder denken wij ook dat men de oorzaken en niet de gevolgen moet bestrijden
een mentaliteitsverandering van de bevolking aangaande milieuzaken is nuttiger dan boetes voor vervuilers

Als ik het goed begrijp is groenrechts ecologisch conservatief. Ben ik juist?
1 vraagje : Is het karakter van de natuur nu niet net extreem-progressief? Als diersoorten niet constant zich aanpassen aan onze soms wel extreem wisselvallige planeet, dan waren er toch nooit mensen geweest?
Conservatisme is kunstmatig ipv. natuurlijk. De natuur verandert constant net zoals de mensen en hun culturen.

Ik ben het wel 100% eens dat wij als mensen niet zonder de natuur kunnen en dat we er alles aan moeten doen om het beetje natuur dat er nog overblijft te beschermen zodat binnen 200 jaar deze planeet niet veranderd is in een dode klomp steen.
headinajar is offline