Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Philips Inc.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes
Ik leg mezelf een ethische gedragscode op, getuige AL mij bijdragen hier op internet.
Ik stel vast dat het 'argument racisme' verschrikkelijk misbruikt wordt.
|
Nu moet je mij eens uitleggen hoe je het argument racisme jkan misbruiken.
|
Wel, ik zal je enkele voorbeelden geven:
1* Het VB is voor alle Vlaamse partijen een zeer moeilijke concurrent. Dus noemen die partijen het VB een racistische partij en dan tellen die 760.000 stemmen gewoon niet mee. In de Franstalige pers spreekt men wel degelijk van het VB als les extremistes Flamingants. Een eer die trouwens ook NVA te beurt valt. Zopas nog in La Libre.
2* Ik verneem van een verpleegster die in het Middelheim werkt bij de spoedgevallen. Er staan een rij mensen te wachten en plots komt een allochtoon binnen die wil eerst geholpen worden, maar als hem dit geweigerd wordt protesteert hij heftig: "gij zijt racist".
3* Ik was een tijd geleden in Gambia oa om vogels te zien. Ik doe dat liefst alleen. Een groepje jongens loopt me achterna en maakt lawaai. Ik praat er wat mee en leg ze dan uit dat ik graag alleen in stilte naar vogels kijk. Dat zint ze niet, en als ik aandring ben ik...racist!
Ik was lange tijd in Azië. Zoiets heb ik daar nooit meegemaakt
4* Ik zat overlaatst met een Fransman op 't vliegtuig in Cambodja. Zijn Arabische vrienden lachen ermee dat ze van de Fransen alles gedaan krijgen onder de dreiging van "Vous êtes raciste"
Als dit niet voldoende is praat je maar eens met de politie in onze moeilijke steden, zij zullen je meer info kunnen geven.
Mag ik er nog eens aan toevoegen dat ik vele jaren met veel voldoening in heel de wereld met vreemdelingen heb gewerkt. Probleemloos!