Los bericht bekijken
Oud 18 mei 2004, 19:54   #10
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.849
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Het niveau van de meeste leerkrachten is onder 0 gezakt.

Verschillende oorzaken anders wel.

Geen respect voor de leerkracht zelve.Duidelijk genoeg. Als ik een straf kreeg van een leerkracht( [size=2]tja, gebeurde wel eens bij kinderen die leven[/size]), dan kon ik mezelf aan sancties verwachten van thuis uit, zoals 2 weken niet mogen naar het zwembad gaan.
Tegenwoordig staat de ouders hun beklag te doen bij de directie.

Te linkse opvattingen van vele leerkrachten, die zo uit de kweekschool kwamen.Pure democratie werkt niet in een school.Als je de helft van de tijd aan het "stemmen" bent over welk onderwerp je misschien les zou willen krijgen, verlies je de helft van de tijd waarop de leerstof moet opgenomen worden.Ergo het niveau zakt, of het aantal gefaalden stijgt.

Knuffelbeleid voor probleemmormels.Omdat men het beu is om de 5 minuten boze ouders tegen de directie te zien schelden geeft men veel gemakkelijker toe.Leerlingen zijn nu eenmaal de manier om subsidies te krijgen.De dreiging van een proces wegens racisme is tegenwoordig zo groot dat scholen er ter dege rekening moeten mee houden hoe een leerling te berispen.Oftewel, men kiest eieren voor het geld, en laat veel misdragingen blauw blauw.

Ik ondervind nu dat ik het meest heb geleerd van de strengste leerkrachten- de oude garde dus, mannen en vrouwen die discipline konden houden, al was het maar door een boze blik in de juiste richting te werpen.En daar zaten geen "jonge" mensen tussen-
Waarschijnlijk een soortgelijk effect waarom de meeste mannen terugkijken op hun legerdienst. Het was rot, maar een levensles, met veel plezante punten.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden