Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit
Beter zoeken op internet, Herr Flick ! Ik vlieg naar Barcelona, Athene, Newcastle, enz. voor een goede 100 euro heen en terug met de 'serieuze' luchtvaartmaatschappijen. Dat je met een B Light ticket van Brussels Airlines dan ook geen maaltijd op de vlieger krijgt, vind ik niet meer dan logisch. Maar ze behandelen je tenminste meestal als 'normale' klant, niet als een stuk vee dat ze met enige goedwil willen inschepen. En als je toch reclamaties hebt, kom je terecht op een degelijke klantendienst die je gerieven au sérieux neemt. Bij Ryanair kom je bij de 'klachtendienst' terecht in één of ander Indisch low budget call center met dito 'Engels', vervolgens ben je aangewezen op een schimmig faxnummer van Ierland. Mailverkeer is bij Ryanair al helemaal onbestaande (tenzij om promotie te voeren of om tickets uit te geven).
Het voorgaande allemaal buiten beschouwing gelaten, vraag ik me af of een vliegmaatschappij zich blijkbaar alles mag permitteren onder het mom van goedkope vluchten aan te bieden (wat dus bij nader order vaak niet zo is). Waar blijven de heren en dames van de Europese instanties die er normaliter als de kippen bijzijn om overdreven veel regeltjes op te leggen? Wat zit er achter dat cowboyfirma's als Ryanair nog steeds gebruik mogen maken van het Europese luchtruim en in vele landen (onrechtstreeks) nog subsidies krijgen voor de bouw of uitbreiding van excentrische luchthavens speciaal op hun maat ?
|
t kan goedkoper ja, de prijs was louter indicatief,

hangt veel af van de lokale taxen en handeling kosten he.