Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila
Ho, ik stel mij gewoon vragen bij het feit dat het Vlaams regeerakkoord zaken opneemt die door de federale macht worden behandeld, kwestie van de Grondwettelijke indeling van bevoegdheden na te leven, hé.
heeeu, sorry, ik weet niet of ik dit ironisch moet opvatten of niet...
Eigenlijk is de oplossing vrij eenvoudig: politici hebben die hun kerktorenmentaliteit achterwege laten en over de muur kunnen kijken, die eindelijk stopt de bevolking voor te liegen (ik herhaal het "vijf minuten politiek moed", om maar een voorbeeld te geven); daarbij échte journalisten en een bevolking die eindelijk eens zijn hersenen uit de koelkast gaat halen en de beloftes van onze politici kritisch bekijken.
Eenvoudig hé, een politieke revolutie in de geesten!
Het ergste is: de huidige politici die de ganse boel doen ontploffen zullen diezelfde zijn indien Vlaanderen onafhankelijk zou worden. Het dossier van de Lange Wapper geeft indicaties hoe het verder zal gaan, het is totaal verziekt op EXACT dezelfde manier als BHV: kerktorenpolitici met een Eigen Groot Gelijk die onhoudbare beloftes hebben gedaan en zichzelf in een patstelling hebben gereden. Enig verschil is dat men dit keer de Franstaligen niet kan aanduiden als grote boosdoener. 
|
bij mijn weten is er een compromis gekomen over de Lange Wapper. een compromis zoals een compromis hoort te zijn: iedereen content, iedereen malcontent.