Los bericht bekijken
Oud 25 april 2010, 01:07   #99
Hallebarde
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Ach ,donderdag kan dit éénzijdig worden gestemd in de kamer...Mits ze het adement op de rol plaatsen natuurlijk..
Reynders zal snel moeten wezen....

Ik zou alvast niet wachten om dat omhooggevallen heerschap onder druk te zetten na zijn mislukt spelletje blufpoker van de afgelopen weken ...

Ik zou gaan voor een all-in...
Het kan, maar niet als één en ander niet geagendeerd wordt, natuurlijk.

Nu, eerlijk gezegd denk ik dat de Belgische Franstaligen inmiddels zelf aansturen op de confrontatie in het parlement, zodat ze nadien de ganse reeks mogelijkheden kunnen inzetten die de wet hen biedt om weerstand te bieden.

Ik meen dat zij dermate geschrokken zijn van de zéér ongebruikelijke ontoegeeflijkheid der Vlamingen, dat ze nu uiteindelijk snappen dat zij in welkdanige onderhandelingen niet hun zin zullen krijgen. Toegeven is voor hen echter ondenkbaar, dus ja, dan rest uiteindelijk enkel uitgebreid trammelant maken na een eenzijdige (zij het volkomen democratische) stemming in de Kamer.

Vergeet dat ene zinnetje van Milquet destijds niet : "wij zullen niet meewerken aan iets wat we niet willen"...

De Belgische Franstaligen zeggen dan wel dat ze een akkoord willen, maar in werkelijkheid willen ze dat helemaal niet. De jonge De Croo, in zijn jeugdige onervarenheid had gelijk toen hij stelde dat de Franstaligen naar zijn aanvoelen helemaal niet gehaast waren om de "onderhandelingen" tot een goed einde te brengen.

Laatst gewijzigd door Hallebarde : 25 april 2010 om 01:20.
Hallebarde is offline   Met citaat antwoorden