Los bericht bekijken
Oud 27 april 2010, 13:21   #3669
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus Bekijk bericht
Sinds wij energeitische wezens zijn met een fysische lichaam is elke interactie die wij doen gesprongen uit een energetische realiteit. Pedofielen zijn inderdaad dikwijls energievampieren, alhoewel zij zich daar dikwijls niet bewust van zijn, dit gebeurt op een onbewust niveau. Pedofielen misbruiken kinderen niet enkel voor seksuele gratificatie, maar ook voor de "kick" van het stelen van deze jeugdige en pure levensenergie. Opnieuw: niet velen zijn hier zich van bewust.

Gewone mensen die een normaal leven leiden kunnen ook energievampieren zijn voor andere, zonder daarom in extremen te vervallen. Iedereen heeft het wel al eens gehoord als iemand zegt "hij zuigt me leeg". Meestal is dit een doorfiltering van een onbewust besef, sommige mensen zuigen inderdaad anderen leeg. Energievampieren zijn mensen die een defect hebben in hun energetisch systeem en die energie bij anderen gaan halen.

Een goed voorbeeld daarvan zijn mensen die maar door blijven leuteren en waar je echt heel moe van wordt.
Beste exodus,

Als biochemicus in opleiding moet ik helaas erg skeptisch tegenover dit verhaal staan. Ons lichaam bevat een hele mooie energiehuishouding, maar deze is toch echt gefocust op het gebruiken van chemische energie, energierijke moleculen worden stapje voor stapje omgezet in afbraakproducten zoals CO2 en water. Dit is dezelfde energie die vrijkomt als je bijvoorbeeld hout of benzine verbrand, met dezelfde afbraakproducten, alleen ons lichaam heeft een manier ontwikkeld om die energie op de juiste plaatsen efficient in te kunnen zetten. Verder is er een bijrol gereserveerd voor andere vormen van energie, zoals warmte, zowel de warmte die als bijproduct van de verbranding en allerlei andere processen vrij komt (leve de entropie) als de externe warmte die we opnemen. Een soort telepatische energie die uit andere mensen gezogen word en vervolgens weer vloeiend in onze eigen energiehuishouding geïntegreerd word is echter tot op heden nog niet gevonden. Ik zou daarom graag leren wat deze energie is en in welke eigenschap (beweging, druk) of welk onderdeel (bindingen, atomen, van der Waals interacties) van onze moleculen of molecuulstructuren ik deze energie zou moeten kunnen terugvinden.