Los bericht bekijken
Oud 28 april 2010, 02:15   #14
JurgenD
Staatssecretaris

JurgenD's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jogo Bekijk bericht
tegenstrijdigheid

-Willen kleine partijen ook niet groot worden(en daar alles aan doen om groot te worden) ?
-Verwacht gij die leiders met ballen uit die kleine partijen ?
-Getuigt de oproep om voor kleine partijen te stemmen zonder te zeggen welke (want daar zijn grote verschillen) niet van te weinig ballen ?
-Volstaat mensenkennis om de politiek nuchter te aanschouwen of is er ook kennis nodig van de politieke struktuur en zijn mechanismen ?
-Kunnen de kleine partijen niet de allermooiste praatjes verkopen niet gehinderd door enige praktijktest ?
Niet te moeilijk doen hé.

Ik denk er trouwens heel hard aan om zelf een partij te maken.
Want als ik ze allemaal bekijk is er geen één goed, is er geen één
die de wil van zijn volk doet en volgt.

Trouwens, ze willen dat de mensen gaan stemmen. Dat ze hun stem uitbrengen. We kunnen niet eens gaan stemmen, want de verkiezingen
zijn inderdaad ongrondwettelijk.

Als ze verkiezingen houden, wat zeg ik zelfs als ze maar starten met hun verkiezingscampagnes, dan kan in principe iedere Belg een dagvaarding laten uitschrijven op de partij in kwestie wegens het voeren van verkiezingscampagnes, terwijl ze een inbreuk plegen op de kieswet.

En als de regering zo de grondwet aan zijn laars lapt, waarom moet ik
dan als 'goede belg' diezelfde grondwet respecteren. Waar zit het gelijkheidsbeginsel dan als de politiekers de wet met de voeten kunnen treden.

Verkiezingen houden is opnieuw uitstel om iets te doen aan onze economie.

Dus is het beter dat er maar nieuwe partijen naar voor komen en dat bij iedere poging tot het houden van verkiezingscampagnes, dat de burgemeesters of zelfs de gewone burger, de partij dagvaardt voor de rechtbank.

En dan mogen de rechters eens uitleggen waarom politiekers boven de grondwet staan. In een land van scheiding van machten.
JurgenD is offline   Met citaat antwoorden