Los bericht bekijken
Oud 19 mei 2004, 20:01   #171
dejohan
Minister-President

dejohan's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar dejohan Stuur een bericht via MSN naar dejohan Stuur een bericht via Yahoo naar dejohan
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dejohan

Ik drink zelfs regelmatig heineken, in tegenstelling tot common sense in Vlaanderen, is dat verre van slecht bier.
Ik ben eigenlijk aan het parodiëren, ik probeer op te schrijven hetgeen volgens mij de gemiddelde vlaming zou opwerpen. Cultuurverschillen.
het argument van de zogenaamde 'culturele verschillen' is gewoon belachelijk. in vlaanderen zijn er onderling even grote 'cultuurverschillen' als tussen vlaanderen algemeen en nederland. een limburger praat anders dan een antwerpenaar en een westvlaming praat nóg anders etc.
en de limburgers moeten ook niet "wij haan pannekoek'n bak'n" zeggen en een west-vlaming moet ook niet "ich heb nen hooooond" zeggen omdat ze in hetzelfde land wonen. maw de lokale 'cultuurverschillen' blijven gewoon bestaan en zorgen voor een mooie lokale schakeringen binnen de Groot- Dietse cultuur.
We kunne hier natuurlijk over blijven doorzagen, maar de grens tussen belgië en nederland is gaat ver terug (ik weet het niet precies hoe lang, maar toch al zeker 400 jaar). Bovendien hebben wij een verschillende religieuze achtergrond, met bijbehorende waarden en normen. Het is niet toevallig dat cultuurwetenschappers spreken in termen van de rooms-katholieke cultuur en de protestantse cultuur.

Ge moet trouwens cultuur niet verwarren met dialect. Ga maar eens in een Nederlands bedrijf werken, ge zult nog ogen opentrekken.
dejohan is offline   Met citaat antwoorden