Los bericht bekijken
Oud 1 mei 2010, 10:50   #71
viaSanctus
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Met alle respect, viaSanctus:

in dit land is het enkel tijdens Karnaval - en voor de kleinsten onder ons ook met Halloween - toegestaan zich op straat te begeven in kledij die identificatie onmogelijk maakt.

Dat geldt voor iederéén. Van discriminatie is dus alvast geen sprake.

Vindt u het opportuun dat voor enkele individuen een uitzondering wordt gemaakt? Zo ja, waarom eigenlijk?

Het is ook zo dat er enkele landen op de wereld zijn waar het dragen van een boerka indien niet gewoon toegelaten zo goed als verplicht is, voor vrouwen dan toch.

Waarom maken die vrouwen die per sé in boerka willen rondlopen geen gebruik van hun mensenrecht zich te vestigen in een land waar ze die boerka kunnen dragen zonder dat ze daarvoor zullen worden gediscrimineerd?
Je hebt dus duidelijk niet begrepen waar het op slaat.

Als je het dan toch iets "serieuzer" wil hebben, laat me dan duidelijk zijn.

Ik heb het puur over de discussie over het verbod. En mss dat na ettelijke keren het er over te hebben dat het gaat klinken dat ik "voor de boerka" ben...zo gaat met discussies die blijven aanhouden. Maar eerder heb ik al gezegd dat ik niet voor het dragen er van ben.

Ten tweede heb je het islamitisch standpunt tov de boerka. Ik ken niet iedere moslim zijn visie tov de boerka, maar zoals je zelf kan zien aan het straatbeeld, geloven de meeste moslimas dat de hoofddoek wel verplicht is en de boerka niet.

Volgens "ibn Taymiyyah" een vooraanstaand Islam geleerde, wordt de "soennah-ghayri-muakkadah" (datgene wat is aangeraden, maar niet verplicht) een verbod wanneer het voor "fitnah" (twist) zorgt. Die boerka zorgt idd voor heel wat twist, waardoor het volgens de Islam zelf verboden wordt die boerka te dragen (in een bepaalde regio dus, en in dit geval = belgië).

Dat is nu een geldig argument waarmee je moslims kan overtuigen het niet te dragen en dat is ook het argument welke ik gebruik in mijn discussies met moslims waarom het "beter niet" gedragen wordt (ik ga uiteraard daar niet als een rechtse idioot staan schreeuwen wat het averechte effect tot gevolg heeft)

Duidelijk?

en nu terug naar het rotte-eieren-gooien met die rechtse "bevrijders van de moslima"

Laatst gewijzigd door viaSanctus : 1 mei 2010 om 11:05.
viaSanctus is offline   Met citaat antwoorden