Los bericht bekijken
Oud 4 mei 2010, 09:45   #265
DriesO
Vreemdeling

Standaard wie wil kan zonder auto

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 Bekijk bericht
Hier hebben we 3 auto's die alle3 dagelijks gebruikt worden.

- Vader gaat werken
- Moeder gaat werken
- Ik doe boodschappen voor grootouders. Ga naar VDAB, gemeentehuis, bilbiotheek, ziekenkas, ...
2 werkenden? Kies dan je woonplaats zo dat minstens één iemand per fiets (en/of trein) kan gaan werken. Bij meerdere mogelijkheden kies je de plaats dichtst bij centrumfuncties: stad, gemeentecentrum...
Dan kun je zowat alle boodschappen, VDAB, gemeentehuis, bibliotheek, ziekenkas... per fiets doen.
Als er geen mogelijkheden zijn, heb je gewoon (één van) de werkplekken of je woonplaats verkeerd gekozen

Wij werken 25 kilometer van elkaar. Ik heb onze woonplaats en mijn werk mede zo gekozen zodat we beiden met de fiets kunnen gaan: ik 18 km naar de provinciehoofdplaats, mijn vrouw 7 km naar het aangrenzend provinciestadje.
De 18 km fietsen naar mijn werk duurt 44 minuten, even rap als met de auto. En dat is tijdwinst want ik moet dan na mijn uren niet meer aan beweging/sport doen.

De onthaalmoeder is zo gekozen dat voor mijn vrouw de twee kilometer met de fietskar geen omweg zijn.
We weten nu al dat als onze baby groot is, hij later met de fiets naar school en andere activiteiten kan gaan.

We hebben één auto voor ons gezin. Soms wordt hij weken niet gebruikt...
DriesO is offline   Met citaat antwoorden