Los bericht bekijken
Oud 20 mei 2004, 15:46   #36
nou nou
Europees Commissaris

nou nou's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dorus

1. Die gastarbeiders hebben zich NIET ingeburgerd.
2. De huidige problemen zijn er door:
2.1 recente nieuwkomers illegaal of niet,
2.2 de 3de generatie, die het vertikt te integreren en een eigen 'thuisland' wil veroveren ten koste van de autochtone beolking.

Beetje nadenken helpt!
1. Een deel misschien niet. Die mogelijkheid zal niemand ontkennen. Moeten we daarom veralgemenen en doen alsof ze de oorzaak van al onze problemen zijn? Profiteurs? Luilakken? Lijkt namelijk wel zo, en dat spreek ik hier tegen met feiten. Gelieve er andere feiten tegenover te plaatsten... Of wil je gewoon niet zien dat er velen WEL ingeburgerd zijn, en al heel lang, omdat dat niet past in je eigen wereldbeeld?

2.1 en 2.2. Zij maken -willens nillens- DEEL uit van het probleem. Eigenlijk is het theoretisch "jammer" dat ethiek en moraal ons -gelukkig maar- tegenhoudt om jullie eenzijdige standpunten te kunnen toetsen aan de realiteit. Geloof me, we kunnen ALLE vreemdelingen buitenzetten en jullie gaan geen rotte cent minder belastingen of huishuur betalen. Alleen al omdat we, zelfs al maakt de staat enorme 'winst' erdoor, nog 15 generaties onze staatsschuld mogen afbetalen, maar belangrijker is dat zij simpelweg niet de uitsluitende OORZAAK van het probleem zijn.

Bovendien: een "thuisland komen veroveren"?? Ik zie ze al voor mijn voordeur staan met hun olifanten en kromzwaarden.

Iets anders lezen buiten het VB-krantje helpt ook

Dus, samenvattend, de huidige problemen zijn er vooral door ons eigen domme korte-termijndenken de laatste 50 jaar en ik blijf erbij dat we dat niet zonder meer kunnen afschuiven op minder weerbaren.
nou nou is offline   Met citaat antwoorden