Los bericht bekijken
Oud 5 mei 2010, 13:53   #98
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

[quote=LiberaalNL;4732878]De communicatiestijl van sommige is niet bepaald de mijne. Ik deel in ieder geval niet de opvatting dat Belgie bezet is of een illegale staat is. Dat is doelbewust de geschiedenis naar je hand zetten.[/quote}
Inderdaad.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
Het is echter wel waar dat Belgie zich geprofileerd heeft als eentalige Franse natiestaat, terwijl de meerderheid van de bevolking Nederlands sprak.
Wanneer was dat?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
Het is bijvoorbeeld voor mij als Nederlander echt onbegrijpelijk dat een ongrondwettelijk kiesdistrict na 40 jaar nog niet gesplitst is. Nog krankzinniger vind ik dan de Franstalige voorstellen als een corridor en/of de uitbreiding van Brussel ten koste van Vlaamse grond. Het zijn immers Franstalige inwijkingen in de Rand die zich niet aanpassen in Vlaanderen en dan een aansluiting met Brussel eisen.
Ik weet dat het voor Nederlanders moeilijk te begrijpen is.
Wij zijn er natuurlijk mee opgegroeid en kennen beter de fijnere nuances die totaal verloren gaan door de gekleurde verslaggeving die jullie opvangen.