Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door F.Lurk
 Waarom zou ik niet mogen oordelen over zever die nu al 30 jaar verteld wordt in VB, Voorpost en nevensoorten maar waar uiteindelijk daar geen mens in gelooft ofwel niet in staat is ook maar één enkel feitelijk voorstel te doen over wat dat inhoudt???? Het zijn precies Jehova-getuigen die altijd maar weer zeveren over het einde van de wereld, maar het komt er nooit van.
Het Belang heeft een pro-patronaatsprogramma, dat kan niet ontkend worden. Goed, maar hou dan op te beweren dat je een volkspartij bent die opkomt voor de kleine man, hou dan op met 1-mei manifestaties, hou dan op met te zeveren over solidarisme (geen mens in het VB die weet wat dat is).
Net daarom dat ik enige sympathie heb voor NSA, want die koppelen daar tenminste voorstellen en inhoud aan die wel duidelijk pro eenvoudige werkmensen is en in het nadeel van de kapitalisten. Bij VB, Voorpost kunnen of willen ze dat niet. Het grappige toeval wil dat ik vanavond in Brugge een NSA'er heb gezien (die ik trouwens vrij regelmatig zie) die al met die Pernet gedebatteerd heeft, bleek dat'm uiteindelijk vrijwel voor 95% hetzelfde zei als NSA, iets dat compleet in tegenstrijd is met het VB-programma en die toen zelfs niet gepland was omdat die Pernet toen aangekondigd was als een spreker die klassiek solidarisme zou uitleggen wat niet hetzelfde is als dat NSA-solidarisme. Dus jah....
|
Verkeerde voorstelling van zaken.Het gaat niet om pro patronaat of pro werkvolk.Het gaat om het formuleren van een zinnig sociaal economisch programma ten dienste van het algemmen belang.
Het VB is effectief soms te conservatief maar uw overdrijvingen zijn erover.