Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nussbaum
Het valt me wel op hoe negatief de amerikaanse media is. Ik volg Bloomberg TV een beetje en men kan maar niet ophouden over Griekenland. De een na de andere econoom/investeerder wordt opgetrommeld om te vertellen hoe erg de situatie wel niet is. Ik heb deze week nog geen enkele persoon gehoord die zei dat Griekenland nu uit de brand is, wat vreemd is gezien ze nu de komende twee jaar nu van geld voorzien zijn.
Nu las ik vandaag dat ik niet de enige die hier zo over denkt. Blijkbaar is de Spaanse regering nu bezig met een onderzoek naar de rol van de media in dit geheel. ( klik)
|
Ach ja, de verantwoordelijken proberen zich weer te verschuilen achter de rol van de media. Hadden die gezwegen over de Griekse schulden dan was er geen vuiltje aan de lucht en ook de Spaanse regering kon het vastgoed drama in de doofpot stoppen. Maar zo gaat het niet, de banken moeten de leningen op een moment terugbetalen en dan komt de aap uit de mouw. De debiteuren laten het afweten. En nu zeggen vele economen en ook politici in Nederland (in Nova) dat de Grieken met de regeling niet geholpen zijn omdat ze de leningen nooit kunnen terugbetalen met hun kleine BNP. Dus stellen ze voor om de schulden te saneren mede door de huidige kredietverstrekkers. Mag Nova als onderdeel van de media hierover niet praten met kamerleden omdat dit een negatieve stemming op de financiële markten teweegbrengt?
Politici vragen aan de betrokken banken om een deel van de schuld van Griekenland als verlies af te boeken zodat Griekenland een redelijk perspectief op een toekomst krijgt. Dus politici geloven niet in de huidige maatregelen. Zij hebben hun inzichten echter gekregen van financiële experts. Geen wonder dat de beurs negatief is.