Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje
Het staat u vrij zich aan te schurken bij de beate fans van Johnny Hallyday en Salvatore Adamo.
|
Vergeleken met K3 & Milk Inc is dat cultuur ja. Pas op, het oudere werk van Clouseau vind ik ook wel te pruimen ze, en Gorki ook.
Citaat:
Inderdaad: literatuur, muziek en film/TV; dat is hoegenaamd geen cultuur.
|
Cultuur bestaat volgens mij nog steeds uit meer zaken dat dit, en wat voor mij van veel groter belang is, is de levenswijze & mentaliteit van een volk dan hun literatuur, muziek & tv programma's.
Citaat:
U bent het er dus mee eens dat onze cultuur een zekere graad van bescherming (bevoogding ?) dient te genieten?
|
Hoe bescherm je iets dat evolueert? Cultuur evolueert mee met de maatschappij, dat je bestaande werken beschermt kan ik best wel begrijpen, en dat men culturele evenementen subsidieert ook, maar de subsidies mogen niet van die aard zijn dat ze het enige zijn dat bepaalde dingen in stand houdt buiten het beschermen & beheren van bestaande werken & patrimonium.
|
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."