Los bericht bekijken
Oud 6 mei 2010, 15:48   #58
Jonas Elossov
Europees Commissaris
 
Jonas Elossov's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2004
Locatie: Veurne
Berichten: 6.609
Stuur een bericht via MSN naar Jonas Elossov
Standaard

Ik heb geen zin om mij te moeien in dit soort discussies, maar ik wil toch wel enkele van de zaken die vavli zegt nuanceren... De PVDA heeft vandaag niet zoveel meer leden dan het had vóór het debacle met resist. En de PVDA haalt electoraal - ondanks de 'nieuwe lijn en mediagenieke campagnes - niet meer stemmen dan een paar jaar geleden... Alleen vergelijkt de leiding steeds met de reultaten van na het resist-debacle, vergetende dat de PVDA ook voordien al bestond.

De marxistisch-leninistische beweging is in België trouwens niet minder verdeeld dan de trotskistische: Je hebt de PC, de KP, de PVDA/PTB, het MLB/MBL, secours rouge, de groep rond Rossa-Rosso, om nog maar te zwijgen van de oud-PVDA-militanten die eruit zijn gestapt omdat ze het niet eens zijn met de 'nieuwe lijn', etc...

Maar genoeg hierover - laten we ons liever bezig houden met de organisatie van het verzet, de verkiezingscampagnes en de strijd tegen het kapitalisme. Wij zullen wel op straat en aan het piket bewijzen dat we - itt hierboven vermeld - wél een factor zijn waarmee onder links rekening mee zal moeten gehouden worden...
__________________
Jonas Elossov is offline   Met citaat antwoorden