Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske
Limburg kent een stijging met méér dan 10%. Schouppe denkt dat dit te wijten is aan minder strenge controles door de politiediensten.
Ik denk daar anders over.
AL die snelheidsverlagingen hebben niks uitgehaald. Dat is pure geldklopperij.
In Limburg wordt door de Vlaamse overheid bitter weinig geld uitgegeven om de wegeninfrastructuur te verbeteren. Men is al van in 2002 bezig met een streefbeeldstudie voor de N78. Daarvan is tot heden nog niks terechtgekomen.
Idiote regels van wegen en verkeer Vlaanderen maken gewestwegen zoals de N78 onveiliger i.p.v. veiliger. Een gebrek aan goede infrastructuur is ook een belangrijke oorzaak.
Het stijgend aantal verkeersdoden in Limburg kan ook een gevolg zijn van het zeer sterk gestegen aantal fietsers in deze provincie. Dit is een gevoelige groep wat betreft verkeersdoden. Denk maar aan dat ongeval met die tractor in Bocholt enkele weken geleden. In een redelijk aantal van de ongevallen met fietsers is dat echter een gevolg van roekeloos rijden van die fietsers. (Zonder licht als het donker is. Weg oversteken zonder kijken. Geen voorrang van rechts verlenen... )
Ps Ik fiets liever op het fietsroutenetwerk Kempen-Maasland dan in Nederlandse Limburg. De Nederlanders hebben op dat vlak nog wat te leren van de Belgisch-Limburgers.
|
De N78 is gewoon een ramp en zal nog wel even een ramp blijven. Enige oplossing om daar het deftig te maken lijkt me om het doorgaand verkeer en lokaal verkeer te scheiden. Nu wordt daar van uit elke zijstraat/oprit zich de straat opgegooid of staat uwe linkerrijstrook plotseling toe omdat er 1 iemand links af moet. Ik pak hem meestal als sluipweg als de A2 stilstaat maar meestal beklaag ik mij dat voor ik Maasmechelen buiten ben.