Los bericht bekijken
Oud 9 mei 2010, 09:59   #31
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Ik vind Voorpost ook wel net over het randje.

Terwijl de slagzin "Waalse ratten, rolt uw matten" dit niet is.

Je moet namelijk het woord rat hier in zijn presieze betekenis verstaan.
De term ratten wordt, eigenlijk werd, vaak gebruikt in vakbondsmiddens, om een stakingsbreker aan te duiden.
In die zin, is een Waalse rat een frankofoon die zich weigert aan te passen en daarbij zich taalkundig agressief opstelt (dit laatste: mocht hij/zij zich diskreet opstellen, niemand zou opmerken dat er een probleem is; hij/zij zou niemand ergeren ....).

De slagzin heb ik voor het eerst gehoord tijdens Leuven Vlaams.

Er was toen nog geen sprake van Blok en/of Behang. VU en TAK werden natuurlijk wel bestempeld als 'staatsgevaarlijk'.

en nog een laatste opmerking: dat de linkiewinkies zich eerst maar moeien met de werkmetodes van de Basken, dat zijn pas echte 'linke metodes'.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden