Los bericht bekijken
Oud 10 mei 2010, 06:41   #8
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Wat zijn eigenlijk de voordelen van de E.U. ? En welk zijn de nadelen ? Er is al meermaals gedroomd over een groot en verenigd Europa, sinds duizenden jaren reeds, maar steeds is dat over kop gegaan. Hoe zou dat komen ?
Eén voordeel volgens mij is al dat we geen oorlog meer met elkaar voeren, maar gaat dat blijven duren ?
Nu, Europa als unie is steeds over kop gegaan omdat er steeds mensen zijn geweest die over soevereiniteit zitten te lullen.
Mensen die vinden dat zij het recht moeten hebben om te beslissen of er soldaten in het buitenland worden ingezet of niet;
Mensen die vinden dat zij moeten kunnen beslissen of andere mogen omkomen van honger of niet.
Maar die soevereiniteit stopt als andere die willen toepassen.
Want dan telt die soevereiniteit plots niet meer.
Dat is dat plots iets dat gelijk staat met racisme en schendig van hun rechten.

Ik wil de vele Nederlanders die staan te roepen dat Nederland uit de EU moet stappen want de EU schend hun soevereiniteit wel eens zien en horen, als ze plots meer dan 4 en zelfs 8 uur moeten aanschuiven aan elke grensovergang en als ze plots eerst een hele berg papieren aan iedere grens moeten laten invullen voor ze er met vrachtwagens of caravans over mogen.
Ik wil die Nederlanders hun gezicht wel eens zien, als ze plots te horen krijgen dat ze met hun bedrijven niet meer buiten hun landsgrenzen mogen werken.
Ik wil de Nederlanders hun gezicht wel eens zien, als ze plots aan de grenzen alles uit hun wagens moeten laden en taksen worden geheven op alle goederen die ze mee op vakantie sleuren.
Ik wil de Nederlanders hun gezicht wel eens zien, als ze plots met hun auto aan de grenzen uren in de files staan, omdat vrachtwagens eerst moeten gedeclareerd worden en dus dagen moeten staan aanschuiven voor ze de grens over geraken.

Ik wil de Nederlanders hun gezicht wel eens zien, als ze plots aan de grenzen te horen krijgen dat ze die niet over mogen, omdat ze deze of gene stempel niet in hun reispas hebben staan.

Ik wil de Nederlanders hun gezicht wel eens zien, ze plots te horen krijgen dat ze een EU-lidstaat moeten verlaten, omdat hun visum verlopen is.
Ik wil de Nederlanders hun gezicht wel eens zien, als ze plots in het buitenland niet enkel een boete krijgen voor een verkeersovertreding, maar al hun bezittingen verbeurd verklaard zien en zelfs in de gevangenis vliegen, tot alle kosten van die verkeersovertreding betaald zijn.

Ik wil de Nederlanders hun gezicht wel eens zien, als ze plots te horen krijgen dat ze geen eigendommen kunnen kopen in het buitenland.

De meeste mensen uit de Benelux hebben zelfs geen besef over hoeveel en welke voordelen zij hebben aan de EU, men vindt ze heel normaal en staat er gewoon niet bij stil.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden