Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming
niet overdrijven. We gaan goed scoren, maar wat jij zegt is niet realistisch. Ik gok dat we ergens rond de twintig gaan zitten, ongeveer even groot als de tsjeven.
|
Als ik even kijk naar de verkiezingen van 2009, waar de N-VA slechts 5% kreeg in de polls, en eindigde met 13,06%
Dan is de angst dat de N-VA deze verkiezingen het dubbele van de stemmen behaald dan in de slechtste poll zeker niet ongegrond.
En in die poll behaalt de N-VA 23%, maal twee is 46% van de stemmen, wat zich vertaalt in meer dan 50% bij de zetelverdeling aan Vlaamse zetels.
Ik ben echter een bang Jantje en geeft de N-VA slechts 35% van de zetels, tel daar dan de 12% van het VB bij een de 6% van LDD en we zitten dus dik in de problemen.
Maar de verkiezingsstrijd moet nog beginnen en de N-VA politici zijn zeer sterk in het debatteren en het uitlokken van foute uitspraken bij de tegenpartij.
En ik acht Torfs nog in staat om de CD&V te klederen.
SP.a heeft niets te bieden en O-VLD zal tijdens de debatten afgeslacht worden voor het laten vallen van de regering.
Ik acht De Croo trouwens niet hoog als tegenstander in debat tegenover Bart De Wever.