Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M
Stel (en dat lijkt die richting op te gaan) dat het verband tussen de werking van het brein en religie kan aangetoond worden en wetenschappelijk consensus wordt. Wat denk je dan dat er gebeurt? A) Iedereen stopt plots met geloven of B) gelovigen proberen dat in te passen in hun geloof (genre: god heeft de hersenen zo geschapen of de evolutie zo gestuurd dat dat proces plaatsvindt ...). Ik gok voorzichtig op dat laatste.
|
Stomme vraag van me, want ik gebruik hetzelfde argument. Alleen ben ik niet zo goed met woorden als een lingu.
Iets in deze trend?
Citaat:
Want God heeft hen speciaal op zo’n manier geschapen dat ze tegen de moslims strijden. Dit is hun taak in hun lot. Dat deze mensen ondanks al hun angst al hun wereldse middelen inzetten om te strijden tegen God en Zijn dienaren en dat ze een strijd aangaan tegen moslims om hen te laten verdwijnen terwijl ze de dood zo hevig vrezen, is een zeer duidelijk bewijs dat God hen met een bijzondere schepping special voor de beproeving geschapen heeft. Zoals geopenbaard in de Koran, is bij deze speciale schepping het smeden van plannen tegen de moslims, schoonschijnend gemaakt voor deze mensen:
... Neen, maar het plan der ongelovigen is voor hen schoonschijnend gemaakt en zij worden van de juiste weg teruggehouden. En hij, die God laat dwalen zal geen helper vinden. (Soera ar-Rad, 33)
|