Los bericht bekijken
Oud 21 mei 2004, 00:08   #310
Jonas Elossov
Europees Commissaris

Jonas Elossov's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jonas Elossov
Standaard

Excuseer mij he... Maar in de vorige post heb ik toch net gezegd dat stalin helemaal niet links was, hij was rechts...
Trouwens hij heeft dat zelf in verf gezet, door de hele linkse leiding in rusland( de leiders van de revolutie: Trotsky, Kamenev, Zinoviev...) gewoonweg te liquideren... stalin is nog altijd aan de macht gekomen met een putsch die hij pleegde na Lenin's dood, ervoor beteknde stalin zo goed als niets in rusland... En Lenin was bang voor hem... In zijn testament(door stalin achtergehouden) schrijft hij dat stalin, uit schik voor machtsmisbruik, uit de hoogste kringen van de partij moet wiorden gehouden... Je ziet het, wie kan ik het je het best laten zeggen... Zowel Lenin als Trotski, de twee laatste grote linkse leiders vonden dat Stalin rechts was en authoritair... (Niet voor niets stichtte trotsky in rusland de linkse oppositie!)

Ik bedoel maar, wie is het die telkens geschiedenisverdraaiing gelooft... Hoewel, bij ons op school heb ik nog nooit een kwaad woord over marx of lenin of trotsky gehoord, jij wel?