Los bericht bekijken
Oud 11 mei 2010, 06:54   #943
Fred uit Gent
Staatssecretaris

Fred uit Gent's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 Bekijk bericht
Maar gezien het feit dat die god niet verklaart waar hij vandaan komt, vervalt die hypothese en moet er iets anders zijn, dat we misschien nog wel ontdekken, dat de boel gestart heeft.Misschien begrijpen we het woord "gestart" wel verkeerd.
Inderdaad. Als we redeneren dat er misschien ooit geen tijd was, is het moeilijk om van "gestart" te spreken.

Citaat:
Voor het ontstaan van leven zie ik ook niet in waar een god voor nodig is. Abiogenesis verklaart hoe leven zou kunnen ontstaan, en ze komt zonder een "maar wie heeft god gemaakt" clausule. Vandaar de voorkeur.
Ik weet niet of Abiogenesis de BB ondersteunt? In ieder geval, de nodige basismaterialen moeten toch ergens vandaan gekomen zijn, niet? Of waren ze er altijd al? Hetzelfde probleem als met God niet?

Citaat:
En wat zelfbewustzijn betreft, veel dieren hebben dat, wij hebben iets meer. Net zoals wij tanden hebben, en olifanten iets meer. Ook hier zie ik geen plaats voor een god. Gewoon omdat hij niet nodig is.
Volgens mij is het volstrekt onmogelijk om tot een wereld te komen zoals deze zonder een intelligent plan.

Citaat:
Wat heb jij dan nog voor god opengelaten?
Alles... zie hierboven.

Bedankt voor je waardevolle bijdrage, Travis. Kijk, dat is praten op een volwassen manier. We moeten het helemaal niet eens zijn met elkaar maar we kunnen onze standpunten naast elkaar leggen en dat is verrijkend voor iedereen.

Fred.
Fred uit Gent is offline   Met citaat antwoorden