Los bericht bekijken
Oud 11 mei 2010, 09:22   #6
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Tuurlijk zijn er geen kaloten meer in Vlaanderen (en er zijn er altijd al minder geweest in Walenland).

Vandaag nog in de krant: sommige godsdienstleraren zijn zelf niet eens praktizerend meer. De Mechelse inwijkeling, voorzitter van de vzw katolieke kerk (alhoewel: winstgevend doel ....), heeft mooi praten dat er meer fundi in de lessen moet komen.
Mooi praten, want hij heeft niet eens leden (echte godsdienstleraren) om zijn vzw te doen draaien.

Maar dat wou ik eigenlijk niet zeggen; iedereen weet dat al.

Persoonlijk vind ik wel dat moet 'gestreden' worden tegen het oprukkende straatbeeld met meer en meer uitingen van godsdienstfundamentalisme:
er moet dringend een verbod komen om de burka in het openbaar te dragen;
er moeten dringend maatregelen komen waar de hoofddoek ook aan banden gelegd worden (maar deze maatregel mag slechts tijdelijk ingevoerd worden, vb. 5 jaar, waarna evaluasie en verplicht opnieuw stemmen in het parlement om al dan niet te verlengen) (reden voor dit laatste: de ingreep is eigenlijk een te zware inbreuk tegen de vrijheid van meningsuiting, daarom de voorzichtigheid: een volgend parlement moet een inisiatief nemen, zoniet dooft de maatregel uit.)

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden