Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero
Voor zover ik weet komen er geen Griekse schulden bij. De EU zal garant staan voor bestaande schulden, aflopende leningen overnemen en Griekse obligaties kopen om de prijs ervan te stabiliseren. De Grieken moeten als tegenprestatie hun uitgaven verminderen. Eventueel zouden de Grieken nieuwe schuld kunnen opbouwen als zij de huidige en toekomstige rente op hun obligaties niet kunnen betalen en als ze deze bedragen dan weer lenen van de EU. Het zou best kunnen dat dit in de achterkamertjes van de EU al is geregeld. De behandeling van de Eurocrisis door de EU wordt niet gekenmerkt door openheid en transparantie. We zullen dus nog wel voor verrassingen komen te staan en de nationale parlementen zullen nog het nodige moeten slikken van de snel evoluerende Europese democratie.
|
Er is iets niet pluis in het hele verhaal.
Het verhaal van Griekenland is een toonvoorbeeld van meer uitgeven dan je hebt...maar dat doen alle landen op dit moment.
Wat ik vooral onthou van het hele verhaal is dat de andere landen de schuld overnemen, terwijl ze zelf al in de stront zitten en dat de ECB geld gaat bijdrukken...
Olé, we zijn vertrokken, inflatie tegen de sterren op en nog meer belastingen betalen....
De hamvraag is natuurlijk : hoelang gaat dit nog goed gaan voordat ook de burgers er het bijltje bij neerleggen of is dat niet mogelijk volgens jullie ? En voor de rest herhaal ik mijn slagzin hieronder nog maar eens.