Los bericht bekijken
Oud 12 mei 2010, 10:39   #97
onnoembaar
Schepen

onnoembaar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Het was gelukkig geen duel, maar de verschillen werden wel benadrukt

Wat is jullie indruk?
Hmmm;ik heb het ook gezien,ja.
Het was duidelijk dat BDW de twijfelende kiezer voor zich wilt winnen zonder deze af te schrikken met te harde Vlaamse eisen.Heel wat kiezers weghalen bij CD&V,OVLD en zelfs SP-A,dat doe je niet met afschrikwekkende grootspraak.Een Vlaming is nu éénmaal een brave mens die geen herrie wilt.
Een conservatieve partij met de slogan "durf nu te veranderen" zegt genoeg.
Ze vragen werkelijk aan de meerderheid van de nog-niet -Vlaamsgezinde Vlamingen om die stap te zetten.Dewinter is ook geen dommerik,die wilt net de radicale Vlaming,die vanwege de huidige omstandigheden misschien wel op de N-VA zou stemmen,duidelijk maken dat we nog tot 2063 kunnen wachten op een autonoom Vlaanderen.Dat de manier van Bart toegevingen betekent en dat hij binnen het Belgisch kader wilt blijven...Dat zal mensen uit de radicale beweging weldegelijk afschrikken.Als het VB de steun van zijn radicale achterban verliest, is het gescalpeerd.
Het is duidelijk dat Bart een grote menigte wilt overtuigen van het nut van een autonome Vlaamse staat, terwijl hij het VB verwijt dat ze de Vlaamse Beweging compromitteren met hun harde vreemdelingenpolitiek en hun revolutionair Vlaams denken.En duidelijk wilt maken dat de NV-A wel regeringsmogelijkheden heeft, tegenover het VB dat langs de kant staat.
Dewinter eindigde met een verzoeningsgebaar, goede tactiek, ware het niet dat Gerolf die week de N-VA nog afkraakte in de P-Magazine.

Leuk debat.Ik heb FDW al een aantal keer weten serieus "op zijn bakkes"gaan tegen BDW,maar dit keer was het niet dat geval.FDW had dan ook enkele extra pijlen op zijn boog na de uitspraken van Siegfried Bracke,die spreekt alsof hij al zijn leven lang de voortrekker is van de Vlaamse Beweging.
Dat is mijn indruk.
onnoembaar is offline   Met citaat antwoorden