@ Dude
Daarmee zou je het kunnen vergelijken maar is het niet helemaal. Het is een technisch verhaal van hier tot Tokio maar het is geen kwestie van de knuppel naar je toetrekken en gas bijgeven.
Bij de huidige generatie toestellen gaat dat niet meer. Vandaar dat de meeste moderne toestellen ongeschikt zijn om op 3e wereldland banen te landen. De complexiteit van het manueel overnemen tijdens het landen is van dien aard dat piloten in dit traject vaak brokken maken. Zie Haya Yollari - SPL. Dat ongeluk was te wijten aan een aaneenschakeling van fouten veroorzaakt door een defecte radiohoogtemeter en een onoplettende bemanning.
Het bewuste toestel dat in Tripolis crashte had al eerder te maken met zware pech ten gevolge van een birdstrike, een steeds meer voorkomende oorzaak van (bijna) ongelukken.
Ik kan mijn bron niet prijsgeven, dat zou hele vervelende gevolgen kunnen hebben, maar ik houd me expliciet bij de feiten.
Maar neem van mij aan dat Tripolis een gevaarlijke luchthaven is waar de apparatuur - zo die al aanwezig is - meestal niet of slecht werkt.
Vergelijk het maar met de toestanden in Smolensk. Dan heb je een beeld.
Laatst gewijzigd door D'ARTOIS : 12 mei 2010 om 20:06.
|