Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime
Mireille Mathieu BLIJFT een grote naam van de Franse chanson, wat men van haar en van haar muziek mag denken! Het feit dat ze zo in Rusland scoort komt door het feit dat er een grote markt in Rusland (en ook in Duitsland trouwens) voor zo'n artiesten. Ook niet vergeten dat Mireille Mathieu ook in het Duits zingt! Andere artiesten zoals Patricia Kaas, Hélène Ségara en Patrick Fiori hebben trouwens ook al in Rusland opgetreden.
|
Ik wist dat ik een gevoelige snaar ging raken door haar geringschattend te behandelen. Mireille Mathieu is iemand die soms foute nummers neemt, en ook daarmee weet te scoren. Ze is een variété-artieste die allerlei vormen heeft aangenomen. Soms is het moeilijk om te zeggen dat je een liefhebber bent.
Mensen van de jongere generatie na haar bloeitijd geleefd hebben zeggen dan vaak: „Ik geef het niet graag toe, maar ik ben een liefhebber van Mimi!“
Maar ook zij maakt 'vergissingen': ze heeft ook erg foute nummers, doch dat wordt uiteraard snel vergeven als je over heel de wereld bekend bent en succesvol gemarket bent en één van de weinige 'echte Europese' artiesten genoemd kunt worden. Sterker, ze blijft haar rol op een klassevolle en trotse manier aannemen.
Rusland heeft ook haar eigen Mireille trouwens! Alleen moet je haar meer bekijken door de ogen van iemand die opgegroeid is in de USSR. Haar beledigen is een grote misdaad in Rusland.
http://www.youtube.com/watch?v=oIFmhye6fqw