Het verschil tussen de stasions Londen en Brussel
Een verhaaltje. Echt gebeurd. Deze week.
Het is maar meegemaakt door één persoon volledig, en door twee personen gedeeltelijk.
De Schoof zijn vrouw is eens op stap geweest naar Engeland, naar Londen.
Twee overnachtingen, en met de eurostar (gene zever met aswolken ...).
De Schoof zelf speelde thuis op weduwschap.
En wat een verschil werd opgemerkt tussen de stasions Kingscross en Pancras in Londen enerzijds, en het Zuidstasion in Brussel anderzijds.
Mijne sjef heeft het voornamelijk over binnen in de stasions: proper, niet 'bedreigend', aangenaam ... in Engeland, en kompleet het omgekeerde in de Zuid, op een donderdagavond omstreeks tien uur 's avonds.
Aangezien op dat uur men moeilijk met de trein (gratis als eurostar-reiziger) thuis geraakt, ben ik mijn vrouw gaan halen met de auto.
Ik stond daar een half uur op voorhand, en dat was ook niet aangenaam.
Wat een zootje loopt daar rond !!
Zoek het op in viamichelin of mappy: ik stond geparkeerd kwazi aan de ingang van de Ibis, kruispunt Fonsnylaan en Engelandstraat.
Deprimerend.
Meest ergerlijk vond ik dat ook 'volwassenen' (geen gastjes van 14 of 16) daar rondlopen met de kappen van hun trainingsvest over hun kop getrokken. Het was niet warm, maar toch ook niet zo koud. Willen ze niet 'gefilmd' worden ?
Wat een onthaal, wat een uitnodigende omgeving voor buitenlandse toeristen die met dat treintje aankomen in dat 'interasionaal' stasion, en gewoon het kruispunt moeten oversteken naar dat Ibis-hotel.
Er is daar nog werk aan de winkel, in Brussel.
Ze kunnen inspirasie gaan opdoen in Londen.
ps. ik heb nog in Brussel gewoond (hele tijd geleden) en ook nog in Brussel gewerkt. Ik ben als student ook nog pinten gaan pakken in de Marollen. Ge moet niet denken dat ik wereldvreemd ben. Ge kunt me natuurlijk wel pakken op het feit dat ik oud word, maar ik zeg je: er is nog werk aan de winkel ...
Laatst gewijzigd door De schoofzak : 14 mei 2010 om 16:43.
|