Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele
Dat staat er niet
Dus ze kunnen wel alles terug betalen na een "ongelooflijke inspanning".
Het is maar de ceo van de Deutsche Bank die wat twijfel zaait, en banken speculeren in elk geval mee in het op en neer gaan vd beurs; dus door zulke uitspraken helpen ze hun zelf een handje...
Volgende week is weer een andere "... " aan de beurt...
|
U denkt dat de ceo van de Deutsche Bank een halve zool is? En u meent dat 'een ongelooflijke inspanning' toch een geloofwaardige inspanning is? Het gaat helaas niet alleen om een inspanning want Griekenland heeft ook het economische tij tegen. Tientallen economen hebben al berekend en gepubliceerd dat Griekenland 30% van de schuld zeker niet zal kunnen inlossen.
De links hierboven bevestigen overigens wat ik al vermoedde - zie draad over de achterkamertjes van de EU - dat de EU een op hol geslagen paard is. Hij dreigt te pletter te lopen. Wie weet wat er dit weekend weer bekokstoofd wordt. Nog een nieuwe tegenvaller en de euro valt. Het zou mij verbazen als er geen handelsoorlog uitbreekt tussen de lidstaten. Griekenland en Spanje zullen borg moeten geven voor toekomstige leveranties van de Noordelijke staten. De handel droogt op en alles komt op scherp te staan.
De verkoop van baar goud piekt en alleen de kleinste gewichten zijn nog voorradig. Ik vraag me alleen nog af hoelang dit spel kan gespeeld worden zonder de instemming van de parlementen. De democratie staat buitenspel. Kunnen we de Euro opdoeken zonder referendum?