Los bericht bekijken
Oud 15 mei 2010, 17:21   #162
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
Het VB is gewoon te besmet en dat doet Vlaanderen momenteel meer kwaad dan goed. Het beste zou zijn als men andere partijen zou dwingen een duidelijk pro-Vlaams discours te kiezen.
Dat gebeurt nu ook wel getuige de gestage opkomst van NVA/LDD etc, maar het zou de Vlaamse zaak zéker goed doen als er aan de linkerkant van het spectrum ook die keuze werd gemaakt.
Maar goed, ik kan niet geheel uitsluiten dat Belgicistische partijen het wel comfortabel vinden racisme en vlaamse ontvoogding aan elkaar te koppelen, en daar heel aardig in slagen terwijl de Vlaamse zaak daar maar mondjesmaat een antwoord op heeft (en dat verbaast mij zéér)
Ooit al eens bij stilgestaan dat vele Belgen voor het behoud van het land zijn? Waarom zouden alle partijen "gedwongen moeten worden een pro-Vlaams discours te kiezen"? Vlaamse ontvoogding is een overtuiging, een keuze en niet het grote gelijk.

Daar komt bovenop dat een beweging die haar identiteit moet definiëren door het demoniseren en ridiculiseren van de 'andere' (in dit geval de Franstaligen) i.p.v. haar eigen kracht in de verf te zetten al helemaal niet op mijn sympathie hoeft te rekenen.

Lees er de gemiddelde draad over dit forum maar eens op na. Shadowke verwoordde het uitstekend in deze draad: we zijn te klein, we zijn te zwak. Ik blijf erbij dat een volk dat zichzelf beschouwt als klein en zwak helemaal geen recht heeft op een eigen staat.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden