Discussie: De Koran
Los bericht bekijken
Oud 19 mei 2010, 12:49   #7
Mass13
Partijlid

Mass13's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Eerste les in de Koran... voor het geval Nederland straks geheel en al Islamitisch wordt.....
..

1. In naam van Allah, de Barmhartige, de Genadevolle.

2. Alle lof zij Allah, de Heer der Werelden.

3. De Barmhartige, de Genadevolle.

4. Meester van de Dag des Oordeels.

Commentaar: Het is opmerkelijk dat reeds in de eerste Sura sprake is van het laatste oordeel. Daar waar de bijbel eindigt, daar begint de Koran mee, zonder eerst even het verhaal van Adam en Eva en de zondeval te vertellen.

5. U alleen aanbidden wij en U alleen smeken wij om hulp.

6. Leid ons op het rechte pad,

7. Het pad dergenen, aan wie Gij gunsten hebt geschonken - niet dat van hen, op wie toorn is nedergedaald, noch dat der dwalenden.

Reeds in de eerste Sura van de Koran is sprake van de toorn van Allah.
In strijd dat Hij meent zo barmhartig te zijn.

Lees daarom de nieuwe bijbel van harriechristus, waarin geen sprake is van toorn, maar wel dat als we zo door gaan dat we onze mooie aarde naar de knoppen helpen en ons zelf daarbij.
Het is daarom de hoogste tijd voor een totale verandering.
De eerste sura zoals je zegt inderdaad, maar niet het eerste geopenbaarde vers, dit was "I9ra bismi Rabikka alladhi 5alaq", jouw conclusie over Adam en Eva houdt dus geen steek (ik ben zo vrij om dit vers hier in het Arabisch te zetten)
Alweer begin je over de eerste sura, weet jij hoe het komt dat dit de eerste sura is? Trouwens hier wordt een evenwicht besproken, God is barmhartig maar straft ook degenen die fouten begaan indien ze geen berouw tonen. Dit evenwicht tussen goed en kwaad bestaat wel degelijk, de mens heeft een vrije (zwakke) wil, ik wil hier niet te ver over uitweiden, als je de Koran écht hebt gelezen dan begrijp je wel waar die sura over gaat

Nog iets, ik vraag me af wat jouw intentie is met die analyse van die verzen? Heb jij dit nodig om jezelf (of je denkwijze) te profileren? Jouw bijbel waar jij het over hebt is waarschijnlijk een filosofisch werk en heeft niet veel met religie te maken?

Met vriendelijke groet