Discussie: De Koran
Los bericht bekijken
Oud 19 mei 2010, 15:14   #15
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mass13 Bekijk bericht
Er is overeen gekomen om de hoofdstukken te rangschikken van groot naar klein. Dat jij een simplistische uitleg geeft aan de verzen die jij citeert kan ik je niet kwalijk nemen, het is gewoon onwetendheid plus je wil je eigen idee, je eigen bijbelpromoten. De Koran is inderdaad geen boek dat in chronologische volgorde geschreven is, iemand die interesse heeft in de Koran, die verzen analyseert althans, zou zoiets moeten weten; misschien liggen jouw intenties gewoon anders.
Ja inderdaad, Allah straft in de Koran, door eens te gaan biechten zijn je zonden niet vergeven, je zou moeten kijken in welke periode en welke context deze verzen zijn geopenbaard, er bestaan regels wat de interpretatie van verzen betreft. Jouw uitleg doet me denken aan die van salafisten, geen groot verschil.
Degene die een nieuwe bijbel schrijft noemt me arrogant, tiens, ik wist niet dat ik hier met een profeet te maken had
Voor de rest denk ik wel dat je goede bedoelingen hebt want je praat over eenheid en verzoening van alle goden, dus automatisch van alle mensen.
Ik ben benieuwd (en ik niet alleen) naar jouw filosofisch bewijs van het bestaan van God, gelovigen en atheïsten hebben hier al ontelbare discussies over gehad

Met, nog steeds, vriendelijke groet
Wat zijn de straffen voor dit soort daden?

http://www.flex.com/~jai/satyamevajayate/mohwar1.html
Cdude is offline   Met citaat antwoorden