Discussie: De Koran
Los bericht bekijken
Oud 19 mei 2010, 20:08   #21
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.927
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mass13 Bekijk bericht
Het staat inderdaad in de Koran dat de verschillende boeken niet los van elkaar mogen bekeken worden, zoals 4 muren van een huis dus. Ik kan hier inhoudelijk op reageren maar maar vind het intellectueel niet eerlijk dat jij wat verzen uit de Koran plukt en je daar je eigen draai aan geeft zonder de tafsir of de hadith te bekijken, de Koran leest niet zoals de Bijbel.
Kortom: de Koran is alleen duidelijk voor de geleerden.
Wat niet waar is, want de Koran spreekt duidelijke taal, die niet voor tweeërlei uitleg vatbaar is.
Zo zijn straffen straffen en beloningen beloningen en zij die daar iets anders van menen te kunnen maken, die wacht een zware straf en geen beloning.
Citaat:
Wat jij als zwakheid kwalificeert komt omdat jij niet de moeite wil nemen om je te verdiepen in de Koran, de regels van interpretatie etc., dan wil ik ook de moeite niet nemen om inhoudelijk te reageren op de commentaren die jij bij de ayats plaatst. Indien je toch interesse zou hebben raad ik je Tafsir Ibn Kathir aan
Je verschuilt je dus achter de arrogantie van de geleerdheid zonder mijn commentaar te kunnen weerleggen.
Citaat:

Wat die angst, terreur en dictatuur betreft, héél kort door de bocht van jou, verdiep je maar wat in het neo-kolonialisme en het huidige imperialisme om te zien waar deze problemen vandaan komen.
Och natuurlijk: het Westen is de schuld van de dictatuur van de Islam. Het Westen mag wel bekritiseerd worden, maar de Islam niet.
Want de westerse wereld bestaat immers uit ongelovige honden.
Ongetwijfeld staat dat dan nauwkeurig in de Tafsir en de Hadith beschreven.....
Citaat:
De Arabische wereld heeft in de geschiedenis een bloei van wetenschap en cultuur meegemaakt, de islam stond dit niet in de weg, integendeel.
Maar die tijd is nu voorbij. Het was een korte periode van bloei tezamen met een grote verovering van heel veel landen en volkeren.
Maar daarna is de boel toch langzamerhand in elkaar gezakt.
Ra, ra, hoe zou dat toch gekomen zijn?
Dat kun je natuurlijk alleen begrijpen als je daar je levenlang op gestudeerd hebt en niet meent dat de Koran slechts een primitief uittreksel is van de Bijbel voor een even primitief woestijnvolk, die zich even in zijn fanatisme te buiten is gegaan door andere (veelal hoger ontwikkelde volkeren) te veroveren.
Citaat:
Jouw 2 laatste zinnen, arrogantie iemand?
niet arrogant, maar de levende waarheid. Arrogant is te menen iets te zijn wat je niet bent. En bovendien daarbij neer te kijken op anderen.
Citaat:
Alle respect voor jouw verhaal over atomen e.d. maar ik ga afsluiten met een vers uit de Koran "lakum dinekom w liya din"

Met vriendelijke groet,
plus de arrogantie niet gewoon in het Nederlands te schrijven.

Laatst gewijzigd door harriechristus : 19 mei 2010 om 20:11.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden