Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maarten007
Volgens het vlaams blok is abortus moreel verwerpelijk en mag het niet toegepast worden;
|
Sorry maar vanuit moreel of ethisch standpunt zijn er heel goede gronden om tégen abortus te zijn. Of je voor- of tegenstander bent hangt voornamelijk af van of je meer belang hecht aan nog ongeboren leven of aan het leven dat er al is.
Abortus is voor mij een absolute noodoplossing die enkel in zeer beperkte gevallen zou mogen worden toegestaan. (ie verkrachting, zwaar gehandicapt kind, minderjarigheid van de ouders of levensgevaar voor de moeder). In alle andere gevallen vind ik dat men de prioriteit moet leggen bij het beschermen van het ongeboren leven.
Wie zo stom is om ongewenst zwanger te geraken moet er de gevolgen maar van dragen. Desnoods sta je het kind voor adoptie af. Mensen moeten leren hun verantwoordelijkheid op te nemen en de gevolgen van hun gedrag te dragen. Een kind is geen blindedarm die je even laat weghalen!
Ik ben benieuwd hoe je gaat zeggen dat dit een 'moreel verwerpelijk' standpunt is.