Los bericht bekijken
Oud 23 mei 2010, 23:50   #1
MaGNiFiCaT
Perm. Vertegenwoordiger VN

MaGNiFiCaT's schermafbeelding

Standaard Hoeft de Salische Wet voor U terug in voege te treden?

Geachte medeforummers,

ik til er heel zwaar aan dat na Koning Philippe, de Zevende Koning van België geen Achtste Koning zal zijn, maar gewoon een Koningin, nl. Koningin Elisabeth.
Ik vind dit een euvel van jewelste. Niet omdat Elisabeth een vrouw is, maar wel omdat de eeuwenlange continuïteit van een Koning en Zijn Gemalin de Koningin zal daarmee verbroken worden, en dat is jammer. Nu kunnen we op de 200-jarige geschiedenis van België terugkijken op 6 Koningen en Hun Gemalin de Koningin, en het is jammer dat dit voor de volgende 200 jaar niet het geval zal zijn. Na de 7de Koning en Zijn Gemalin de Koningin zal plots een Koningin zijn en haar gemaal de Prins-gemaal, wat een belachelijk woord.
Dit zal ook betekenen dat na Koningin Elisabeth geen echte van Saksen Coburg op de troon zal zitten, maar iemand met de naam van Koningin Elisabeth's echtgenoot, wie dat ook zal mogen wezen, daar hou ik ook al mijn hart voor vast!
Stel dat Zij zich laat verleiden door een ambitieuze burgerjongen van simpele lage komaf, dan zullen de monarchen voor de volgende eeuwen afstammelingen zijn van, tja simpele lieden. Dit is nu al het geval in bv Noorwegen ed. en die trend zet zich overal in alle Europese Koningshuizen door. Dit is een vreselijk euvel, die foute gang van zaken zal uiteindelijk de verwatering, de verschraling van de Gotha inluiden.
Alle tegenwoordige Kroonprinsen huwden met een burgermeisje behalve Kroonprins Philippe, die blijkbaar als enige toch wat verantwoordelijkheidszin en respect had voor Zijn hoedanigheid.
Ik betreur deze gang van zaken en mijn hart bloed als ik bedenk wat de Europese Gotha nog maar zal voorstellen over pakweg nog maar 100 jaar.

Daarom dat ik vind dat er moet gered worden wat kan gered worden.
Waarom geen halve Salische wetgeving zoals in Spanje? Daar komt enkel de dochter Des Konings op de Troon wanneer de Koning geen zonen heeft.
Dus in ons geval zou de oudste zoon van de Hertog van Brabant dan de 8ste Koning worden en wordt de continuïteit daarmee gered.
Indien Kroonprins Felipe van Spanje geen zoon krijgt dan treft het Koningshuis van Spanje nog een zwaardere ramp sinds Felipe's huwelijk met een gescheiden burgermeisje: de dochter van dit burgermeisje wordt dan de Koningin van Spanje wat de ultieme verschraling van de Spaanse Troon zou betekenen. Er moet nog een zoon geboren worden en daar hoop ik op!!!
Ook in Zweden kan nog veel gered worden: niet Kroonprinses Victoria moet Koningin worden maar wel Haar Broer, Carl geloof ik. Het ergste van alles is dat Victoria dan nog eens zal huwen met een simpele burger. In Denemarken bestaat de fout door het huwen met een burgermeisje, maar hij heeft een zoon gekregen. Noorwegen daar spreken we gewoon niet meer over.

Nu, bent U voor de herinvoeging van de Salische wet, of voor een gedeeltelijke Salische wet, of mag alles blijven zoals het nu is?