Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko
1. Men gaat nogal losjes over de schadelijke neveneffecten van cannabis, hoogstens wordt er iets toegegeven, onmiddellijk gevolgd door: maar bij andere drugs is het nog erger. De objectiviteit is dus zeer ver te zoeken.
2. "Of course, abuse of any intoxicating substance over long periods will reduce a person’s ability to function normally, but cannabis is no better or worse."
Weer zo een uitleg van: toegegeven, soms kan cannabis een nadelige invloed hebben, maar het is niet beter of slechter dan een andere drug. Wat voor uitleg is me dat nu ? Is dat nu een mythe ontkrachten ? Wat een amateurisme.
|
Wie 2 thermossen koffie in een uur binnenslaat zal daar ook nadelige effecten van ondervinden. Dit is geen argument om dat op uw manier te interpreteren.
Citaat:
3. "Some people believe that cannabis use leads to violence and aggression, and that this, in turn, leads to crime. But the facts just don’t stack up. Serious research into this area has found that cannabis users are often less likely to commit crimes because of its effect in reducing aggression."
Serious research ? 't Zal wat zijn. Als ik alle stelende cannabisverslaafden moet beginnen te tellen die ik ken...
Weet die brave mens trouwens niet dat vele, misschien zelfs alle, psychiatrische instellingen patiënten hebben met zware cannabisverslavingen en alle gevolgen vandien ?
|
Tel eens al de stelende cannabisverslaafden die u kent. Ik ken er geen enkele. Vervolgens ga je hier met veronderstellingen en veralgemeningen in het rond slaan, omdat jij denkt dat elk psychiatrisch patiënt een cannabisverslaafde is.
Citaat:
4. "Cannabis does not cause any profound changes in a person’s mental ability. It is true that after taking the drug some people can experience panic, paranoia, and fright, these effects pass and certainly don’t become permanent. It is possible for a person to consume so much of the drug that they suffer from toxic psychosis, but again this is not unique to cannabis and is very rare."
De grootste leugen tot nu toe. Hij maakt trouwens ook geen verschil tussen een volwassen gebruiker en een jonge gebruiker. Hoe jonger je begint met cannabis (bv. 15 jaar), hoe véél meer kans je maakt op het ontwikkelen van een zeer ernstige psychische stoornis.
|
Akkoord. Minderjarigen roken beter geen marihuana, maar als ik zo rond mij kijk heb ik de indruk dat de illegale sfeer het gebruik ervan jongeren enkel maar aanmoedigt.
Citaat:
5. "Users of high strength drugs such as heroin or LSD are also statistically more likely to have used cannabis in the past, but this is just toying with statistics"
Hij zegt het zelf: gebruikers van hard drugs zijn waarschijnlijk begonnen met cannabis, maar "this is just toying with statistics". Kortom, als de conclusie ons niet aanstaat, wijzen we op de dubieuze interpretatie van statistieken.
|
En jij interpreteert dat alsof elk cannabisgebruiker automatisch in de verleiding komt om harddrugs en psychedelica te gebruiken? De meerderheid van cannabisgebruikers die ik ken zouden zich nooit wagen aan iets zwaarder. En ja, nieuwsgierigen zullen naast bepaalde andere drugs ook wel cannabis gebruiken. Maar dit impliceert niet.
Citaat:
6. Less than one percent of Americans smoke cannabis more than once per day. Of the heavy users, a tiny minority develop what appears to be a dependence and rely on the assistance of drug rehabilitation services to stop smoking but there is nothing in cannabis which causes physical dependence and the most likely explanation for those who need assistance is that they are having difficulty breaking the habit – not the “addiction”.
Beweert hij nu eigenlijk dat een cannabis-verslaving enkel bestaat in de geest en niet in het lichaam ? Vele verslaafden die proberen te stoppen, zijn misselijk, zweten, beven, hebben maagpijn, verliezen gewicht enz.
|
Zie eerdere post. Nooit meegemaakt, nooit daarvan gehoord of gezien bij stoppende gebruikers.
Citaat:
Toch wel iets meer dan enkel psychologisch, niet ? Voor de rest zwijg ik nog over de relatie kanker-cannabis, waar flink onderzoek over gevoerd wordt.
Voor de relatie longen-cannabis verwijs ik naar de volgende link:
http://www.e-gezondheid.be/cannabis-...21-83-4143.htm
De conclusies zullen je niet aanstaan vrees ik.
|
Hoeveel keer moet nog uitgelegd worden dat het verbranden en consumeren van verbrande plantendelen automatisch aanleiding tot longschade geeft?