Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bgf324
Ik blijf erbij dat de eerste een prachtige SF-film is. Een van de beste (zoniet de beste) uit zijn genre. De 2de is eigenlijk een opeenschakeling van clichée's en hersenloze actie.
|
Maar zeer goed geregisseerd en met uitmuntende FX.
Citaat:
In de 2de zijn het een bende zwakkelingen die met een paar kogeltjes al aan fladeren worden geblazen en met momenten zelf nadenken en luisteren naar hun koningin.
|
Eh neen, in beide fims waren de aliens taaie klanten die enkel konden aangepakt worden met zware artillerie. In de eerste film hadden ze geen wapens als ik het me goed herinner, maar met een stevig wapen in de hand sta je al een stuk sterker tegenover een alien. Ik begrijp het probleem dus niet echt goed. Niemand heeft ooit beweerd dat een alien onverslaanbaar is.
Citaat:
Het idee op het laatste een koningin te moeten verslaan doet me nogal aan goedkope playstationsgames denken: de eindbaas
|
Met dat verschil dat de film dateert van 1986...
Citaat:
In de eerste film werd je overgens uiteengereten als je gepakt werd door die ene alien. In de 2de is je lot nog niet zeker. Wanneer je een bijrol hebt in de film wordt je inderdaad vermoord. Wanneer je echter een blond meisje van 10 jaar bent die net haar mammie heeft verloren dan wordt je gewoon gevangen genomen zodat Sigourney Weaver je op Rambo-wijze kan komen bevrijden.
|
De weinig menselijke overlevers dienden als broedplaats of cocon, hoe je het wil noemen, voor de alien kolonie. Eens te meer zie ik het probleem niet in.