Los bericht bekijken
Oud 22 mei 2004, 07:58   #1
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Gisterenavond zat ik naar Terzake 04 te kijken.
Na een praatje met Leterme volgde een vriendelijk en rustig kabbelend gesprekdebat tussen De Winter en Vervotte. Men sprak en liet spreken en alles gebeurde rustig en beschaafd.

En dan kwam een debat tussen Bourgeois, Van Hecke en een dame van de VLD (ik ben haar naam al kwijt maar dat is geen wonder want het arme kind had niets interessant te zeggen)

Maar daar zaten ze dan de twee tenoren van wat het Vlaams nationalisme moet zijn in het land.

Schaamte der rest mij als Vlaams nationalistisch gezinde niets dan schaamte, schaamte en nog eens schaamte.
Ik heb zelden zo een anti-debat debat gezien als gisteren. Ik geloof niet dat beide 'heren' er in geslaagd zijn om de andere 3 woorden na mekaar te laten zeggen zonder dat men erdoor begon te praten. Schaamte voelde ik.

Mijn vrouw kwam vanuit de keuken en vroeg wie die twee kleuters waren die mekaar niet lieten uitspreken. Ik moest bekennen dat het de twee mensen waren die zich beroepen op 'het Vlaams Nationalisme'.
Waarop mijn vrouw zei : dat ze die eerst eens naar de kleuterklas sturen en dat ze daar eens leren om mekaar te laten uitpraten en niet door mekaar te praten en roepen.

Ik liet mijn vrouw uitpraten en kon het enkel beamen.

Daarom mijnheer Bourgeois en mijnheer Van Hecke mijn dringende boodschap. Als ge een slechte beurt wil maken is dat slecht voor uw partij en dan is dat uw probleem. Als ge echter beide zo onnozel doet en daarmee het Vlaams nationalisme een slechte indruk bezorgt dan wordt het ook mijn probleem.
De Vlaamse leeuw in mij heeft vele jaren gedegouteerd toegekeken op het gekrakeel VU-VLAAMS Blok. Met dat gekrakeel hadden jullie mij zo ver gekregen dat ik mij gedegouteerd afgewend had van de Vlaamse zaak.
Dankzij dit forum is de leeuw in mij terug wakker geworden en voelde ik het vuur van mijn jeugd weer door mijn ondertussen iets oudere knoken en aderen tekeer gaan.

Nog enkele keren van dattem zoals gisterenavond en ik zal mij eens te meer afwenden van het Vlaams nationalisme.

PS : ik vond het erg zwak gemodereerd van Bracke en De Aguira, ze lieten die twee onnozelaars maar doen. Of was het express dat ze hen lieten doen ? Maar zelfs zonder moderator tussenkomst zouden die twee beter moeten weten en zich niet zo kinderachtig gedragen.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden