Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke
Als ik jou was zou ik even na deken wat dat wil zeggen "sociale afbraak".
Want jij en pelgrim zitten hier ferm uit de nek te lullen, over zaken die N-VA nergens beweerd en andere zaken te verdraaien dat het geen naam heeft.
Voor de dertigste keer, N-VA wil de solidariteit behouden en verzekeren voor zij die het echt nodig hebben, en te zorgen dat iedereen die verantwoordelijkheid opneemt voor de samenleving een deftig pensioen kan blijven hebben.
Met verantwoordelijkheid opnemen moet je verstaan: maximaal doen wat je kan.
Zoals de "zorgstaat" nu functioneert, zal er binnen 10-15 jaar zeker geen minimum aan sociale opvang voor sociaal zwakken, en een minimum pensioen zijn.
Want de overheidscenten die afkomstig zijn van patronale bijdragen zullen bijlange niet voldoende zijn om het huidig systeem draaiende te houden in de toekomst.
Om een eerlijk en correct en degelijk sociaal model te behouden, moet je bewezen misbruiken elimineren.
En het is aan te raden dit te doen, want veel jongeren beginnen uitspraken te doen als "wij moeten betalen voor de huidige gepensioneerden, en zelf zullen we geen pensioen krijgen".
Dit was vorige week nog te horen op een studentendebat in Gent.
Er zijn partijen die op dat onderbuikgevoel aan het inspelen zijn: de liberalen die niets liever willen dan heel de boel privatiseren en mensen laten privé verzekeren.
Dus aub stop met die zever alsof N-VA aan "sociale afbraak" doet.
|
Vermogensbelasting , jongeren laten werken ipv ouderen langer te laten werken zijn volgens mij beter dan de werkloosheidsuitkeringen te beperken in tijd en de wachtuitkeringen voor jongeren af te schaffen om nog maar te zwijgen over langer te werken voor uw pensioen. Dat de NVA stopt met zeveren .