Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fred uit Gent
Ik ga hier geen discussie pro of contra evolutie starten want dat kan ik niet. Jullie gaan afkomen met argumenten waar ik geen vijs kan tussenkrijgen. Maar volgens mij zijn veel van die 'bewijzen' er gewoon omdat de wetenschapper de zaken vanuit een bepaalde invalshoek bekijkt.
|
Dit is fout op zoveel verschillende fronten. Je kan niet toegeven dat je de theorie niet begrijpt en dan zeggen dat ze fout is. Het is het ene of het andere.
Citaat:
Een ander probleem is dat de meesten hier geen biologen zijn. Wij moeten dus blindelings aannemen wat de biologen ons vertellen.
|
Ja hoor, we moeten die mensen vertrouwen. Zij weten er meer van dan wij. En zoals ik hierboven al zei, als je hun conclusies wil weerleggen, ga je eerst meoten aantonen dat je er meer van weet dan zij. Anders is uw commentaar waardeloos.
Het rare is dat je wel de electronici vertrouwd (elke keer als je je tv opzet) en dat je ook de medische wetenschap vertrouwd (bij elk doktersbezoek), landmeters (als je op reis gaat), ruimtevaat (als je belt met je GSM)....
De lijst is eindeloos, en telkens moet je vastsellen dat dat vertrouwen enkel verdwijnt als je op gods terrein komt. Dat op zich zou al een belletje moeten doen rinkelen.
Citaat:
En de biologen moeten zelf ook heel veel aannemen omdat ze er 3 miljard jaar geleden zelf ook niet bij waren, niet?
|
Ja hoor, net zoals een rechter niet bij de moord was maar wel een uitspraak kan doen.
Citaat:
Ja, dat is ergens wel juist. En toch denk ik dat het uitganspunt van de evolutietheorie fout zit.
|
Again, je mag denken wat je wil, het wordt zelfs aangemoedigd. Maar je moet er wel een reden voor hebben. En je geeft zelf toe dat je die niet hebt, buiten wishfull thinking.
Citaat:
Allez ik probeer het nog eens: de BDE (mijn stokpaardje). Vermits men er vast van overtuigd is dat de mens geen ziel heeft, zoekt men het in de hersenen. En alles wat mensen ervaren wat buiten het 'normale' ligt neemt men niet ernstig en doet men af als hallucinaties.
|
We hebben hier al eens vruchteloos over gedebateerd. Ik zal ook nog eens proberen.
Een onderzoek naar een spektaculair voorval levert een uitkomst die doodnormaal is.
Wetenschappers zeggen dan: mythe is ontkracht
Wishfull thinkers zeggen dan: Het wordt afgewimpeld.
De tweede conclusie is eigelijk "een" definitie van wishfull thinking.
Citaat:
Tweede poging: van waar komt onze drang tot scheppen? Kunst en zo.. hoe rijm je dat met de evolutietheorie? Waarom beschermen wij onze zwakkeren? Waarom houden wij van elkaar?
Fred.
|
Beschermen van zwakkeren en houden van elkaar is puur door fysiek evolutie te verklaren, vrij eenvoudig zelfs.
Kunst is een trapje hoger. Maar even eenvoudig. Alle wezens willen indruk op elkaar maken, als evolutionair voordeel (voortplanting), voeg daar inteligentie aan toe en je hebt kunst.