Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion
Plakker ik vind inderdaad dat het ons recht is ons te moeien in Israël. De situatie daar is veroorzaakt door Europa/Amerika. De aanslepende situatie daar is een gevaar voor ons doordat dit onze eigen houding ondermijnt als we zulk geweld laten doorgaan. Ik besef dat dit mogelijk tegenstrijdig klinkt maar we kunnen niet het geweld tegen ons steeds afkeuren terwijl we het geweld ginder al dan niet stilzwijgend goedkeuren. Recent is er al iets meer protest en ik hoop dat dit eindelijk tot een oplossing kan leiden. (relatieve) Stabiliteit in die regio zou moslimextremisten van een groot deel ammunitie verlossen.
|
Moslimextremisten verklaren dat ze niet zullen rusten vooraleer de islam regeert in gans Europa en, bij uitbreiding, in gans de wereld.
Dat maakt uw bovenstaande stelling totaal naïef en ongeloofwaardig daar het toegeven in het Palestijns conflict door extremisten juist zal beschouwd worden als een stap in de voor hen juiste richting. Daarbij is het zelfs niet uitgesloten dat zulke toegevingen juist nog veel meer gelijkaardig extremisme zullen kweken ten gevolge van het klaarblijkelijke succes ervan.
Vergelijk het maar met allerlei integratieprocessen waarbij faciliteiten worden toegekend aan bepaalde minderheden. Deze faciliteiten worden nooit gebruikt om zich verder te integreren en naar matigheid te evolueren. Deze faciliteiten worden altijd gebruikt om nog verder de verschillen in de verf te zetten, deze als verworven onaantastbare rechten te beschouwen en als basis te laten fungeren voor nog meer en verdergaande eisen.