Los bericht bekijken
Oud 26 mei 2010, 14:09   #56
Wimpeus
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nihao Bekijk bericht
Enig idee waarom ik dat woordje 'Europese' voor dat woordje 'islam' heb geplaatst ?
Gelukkig maar!
De bedreigingen van Sharia4Belgium waren eigenlijk maar om te lachen want ze zijn afkomstig van de 'Europese' islam.
De slachtoffers van de aanslagen in Londen, Madrid en Moskou mogen niet klagen want ze zijn enkel maar ten prooi gevallen van de 'Europese' islam.
Ben ik blij dat politiek correct weer eens een middel heeft gevonden om de bestaande problematiek te minimaliseren. Zet gewoon 'Europees' voor eender welke godsdienst en deze laatste wordt bij donderslag plotseling gematigd (althans in de hoofden van lichtzinnigen in wiens agenda het perfect zou passen om zulke sprookjes voor waar aan te nemen).

Citaat:
Ik zal het je zeggen : omdat er nogal wat idioten rondlopen die niet in staat zijn het onderscheid tussen 'islam' en 'extremisme' te maken. Nochtans volstaat het meestal om in de spiegel te kijken om een glimp van een niet-islamitische extremist op te vangen.
Elke godsdienst verklaart de enige, juiste en hoogste waarheid te verkondigen. Elke godsdienst verwerpt wel op één of andere manier bepaalde duidelijk, empirisch vastgestelde (wetenschappelijke) feiten omdat deze niet overeenstemmen met bepaalde dogma's. Elke godsdienst legt de mensen op hoe ze hun leven MOETEN leven. Elke godsdienst laat de eigen aanhangers naar een soort hemel gaan terwijl de niet-aanhangers zullen branden in een soort hel. Voor deze niet-aanhangers wordt wel eens gedoogd dat hun hel reeds tijdens hun leven aanvat.
U impliceert dat dit alles geen enkele vorm van extremisme in zich houdt?

Laatst gewijzigd door Wimpeus : 26 mei 2010 om 14:10.
Wimpeus is offline   Met citaat antwoorden