Los bericht bekijken
Oud 26 mei 2010, 14:13   #149
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Als ik de tjeven goed bezig hoor, dan gaan ze nu al plat op de buik gaan liggen voor de Franstaligen.
Vraag : "Is een staatshervorming noodzakelijk ?"
Antwoord : "Idealiter zou er een grote staatshervorming moeten komen".
('t zijn niet de exacte woorden, maar het kwam daar wel op neer.
Bij een tjeef betekent dat zoveel als, "5 minuten proberen of het aanvaard wordt door de tegenpartij, en als het dat niet is, afblazen."
Nu begrijp ik wat Leterme bedoelde met zijn 5 minuten politieke moed )

Een andere vraag die ik de laatste maand gehoord heb was van "kan de volgende regering opnieuw met een minderheid aan Vlaamse kant ?"
En het antwoord was iets in de trand van "We zouden dat beter niet meer doen."
Maw. we laten die deur rekwijd openstaan.

Mijn conclusie is duidelijk : als CD&V rond de 18 �* 20% haalt dan gaan ze toch proberen een olijfboomcoalitie op de been te brengen met een minderheid aan Vlaamse kant.
De koning kan een ontroerend stukje spelen in dat toneel.
Ik zie hem al trillend van emotie oproepen tot een regering van nationale eenheid met alle "gematigde" partijen erin.
En dan haakt MR af, en blijft de olijfboom over.
En Vlaanderen is weer gekloot voor zolang het duurt : geen staatshervorming, alleen meer geld voor de Franstaligen, overheerst door een minderheid (de Franstaligen), maar ook door een politieke minderheid aan eigen kant.
Idd daarom hoop ik op een dermate grote afstraffing dat ze dit zelf niet aan durven denken. Alleen nu nog al die gepensioneerde-voor-het-leven-cvp-stemmende oudjes overtuigen dat dit echt niet het beste voor hen is.
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline