Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox
Wist ik niet, aangezien het niet echt strookt met hun manier van handelen.
Soit, we doen er dan maar 20 procent bij en we komen dan op een slordige 73 procent van Vlaanderen dat een confederatie wil. Ik vraag me af op welke manier de Franstaligen er weer in gaan slagen (en dat zullen ze waarschijnlijk nog doen ook), om 73% van de Vlaamse kiezers te negeren.
|
Niet moeilijk, de meeste partijen gebruiken intern de slogan van het Vlaams Blok : "Eigen volk eerst".
Dat gaat dan niet over vreemdelingen of zo, maar om het feit dat de postjes van de mandatarissen belangrijker zijn dan hetgeen ze voor de kiezers kunnen doen.
De tjeven hebben geen enkele beginselvastheid, en je ziet nu al Thyssen die bereid is om op haar knieën te gaan zitten en om het even wat te slikken ('t lijken wel misdienaartjes bij de CD&V) als ze maar weer een postje voor 4 jaar kunnen bemachtigen.
En de meeste van die partijen die dat in hun programma gezet hebben zijn niet veel beter.
Als ze moeten kiezen tussen confederalisme bereiken en een schoon postje, dan zal dat confederalisme rap opgeborgen zijn.