Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wiley E Coyote
Zoals ik zei ben ik geen fan van Maingain en sta ik totaal niet achter die man zijn ideeën. Maar louter geschiedkundig gezien heeft hij inhoudelijk wel gelijk dat de staatsvorm confederatie onwerkbaar is. Volgens mij weet Dewever als historicus en de NVA dit ook perfect en past dit in hun plan om België pragmatisch als een bruistablet te laten oplossen.
Verwar confederatie en supranationaal orgaan niet met elkaar. De EU is eigenlijk nog steeds geen confederatie, al gaat ze wel die richting uit.
|
Probleem is dat dit geschiedkundig feit geen enkele argument inhoud. Belgie anno 2010 vergelijken met egypte syrie lybie anno 1970.
Belgie heeft al confederal eigenschappen, net zoals de EU . Men moet iets maken waar belgie het beste in presteerd, of dit unitair, federaal of confederaal is maakt mij weinig uit, zelfs al veranderd die structuur 10-20 jaar later terug. Hardnekkig vasthouden aan het verleden is zowat het slechste wat je in deze tijd kan doen maar dat kan het FDF en een groot deel van de franstaligen gestolen worden. Liever wat drogreden zoals it verzinnen en de mensen bang maken dan eens moedig deze stap te zetten.
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."
-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor
The second in command of the Third Reich
|