Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon
De schuld doen we gewoon in drie. Vlaanderen, Wallonie en Brussel nemen elk hun deel voor zich bij de splitsing van Belgie.
Zo komt het ook beter overeen met wat u blijkbaar voor normaal houdt, Brussel niet in Vlaanderen.
En de administratie die regelen we wel, Tobback zei onlangs dat Leuven zeer zeker kandidaat is om de administratie op te vangen. Ik ben gerust dat er nog steden kandidaat gaan zijn.
Nog iets?
|
DUs brussel dat 10% van de bevolking is krijg 33% van de schuld? Hoe verdeel je op basis van bevolking, oppervlakte, economie,... ? Daarbij die schuld zit bij iemand. De laatste tijd vooral buitenlands banken en overheden. Denk je dat die zomaar gaan aanvaarden dat de belgische schuld plots overgaat naar vlaanderen/brussel en wallonie? Denk je dat die de extra risico's op die leningen niet vergoed willen zien worden?
En wat ik normaal vind doet weinig ter zake, ik heb bijna 10 jaar in brussel gewoond en ik kan je garanderen dat brussel niet zomaar bij vlaanderen zal komen, integendeel .
"gaan op te vangen" denk je dat je zomaar die mensen kan verhuizen? Dat plots alles zal draaien als bij wonder? Vlaanderen zou zelfs geen parlement meer hebben want dat ligt in brussel, lijkt me een beetje absurd om je eigen parlement in het buitenland te hebben.