Citaat:
|
Oorspronkelijk geplaatst door George
Citaat:
|
Oorspronkelijk geplaatst door Max
Dan heb je natuurlijk ook de seculiere moslim. Diegene die even moslim zijn als wij Christelijk. Die zijn ook talrijk en in mijn Europese cultuur wél welkom. Hoewel ze ook soms te veel naar mijn goesting ter verdediging schieten van hun achtergrond. Je weet wel , die "moslims" die bij de Spa zitten
En daar zit ik ethisch nog altijd vast. Hoe kunnen we drastische oplossingen nemen zonder deze groep te raken?
|
Hoe? Geleidelijk. Als westerling niet verwachten dat anderen van de ene dag op de onze levenswijze overnemen. Om tot onze westerse te komen hebben we zelf ook lang gedaan en de signalen over hoe en wat zijn op z'n minst zeer tegenstrijdig. Enerzijds horen ze dat alles kan en mag wat tegenstrijdig is met hun enge religieuze en traditionele gebruiken en anderzijds ziens ze een partij die hen in hun waarden en normen tegemoed komt maar toch hen als vijand beschouwd. Probeer je dan maar eens aan te passen. Voor links en centrum ben je als practiserend gelovige te rechts en voor rechts zijn er details die je uitsluiten.
Ik zit hierin niet vast. De wetten en justitie dienen er hoofd aan te bieden. De scheiding der machten is hierbij essentieel. Helaas werkt dat hier niet zo goed maar ja. Ik zou er als politicus eerder voor pleiten (lees beloven) om justitie al correct te laten werken. Criminelen straffen volgens ons recht. Alle criminelen dus ook de oost europeaanse toerisme criminelen. Leden van een oost-europese inbrekersbende hier straffen en natuurlijk ook de belgen van noord-afrikaanse afkomst net als de "zuivere" belgen of vlamingen.
Oost europeaanse criminelen staan hier sneller terug dan dat wij hen uitwijzen en gaan gewoon door. de zwaardere criminelen van "niet europese" origine staan hier even snel terug en illegaal zodat hij of zij nog moeilijker te controleren valt.
|
Deze gedachtengangen gaan uit van een maatschappijsamenstelling die statisch is. Geen rekening wordt hierbij gehouden met het feit dat de samenstelling van onze samenleving razendsnel en dramatisch wijzigt.
De verdedigers van deze denklijn zijn niet bij machte om in dynamieken te denken. Tegen de tijd dat er enkele moslims zijn "bekeerd" is er ondertussen een veelvoud fundamentalisten bijgekomen.
Wordt wakker mensen. De tijd van de mogelijkheid van "zachte oplossingen" is al minstens 30 jaar voorbij. Enkel radicale "paardemiddelen" zullen nog iets kunnen uithalen.
Dat hoeft daarom niet direct geweld in te houden. Gewoon de islam in Europa verbieden zal er al voor zorgen dat meer dan 90% van de moslims in Europa spontaan zijn valiezen pakt.